Bugün - 26 Şubat 2020 Çarşamba
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 12°°C
Haber Detayları

Anadolujet bagajında viyolonseli kırdı…

Uçak ile seyahatlerde viyolonsel, kanun, konttrabas gibi büyük çalgıların uçak içi bagaj şeklinde kabul edilmemesinin çalgının güvenliği hakkında doğurduğu riskler ve icracıların başına gelenler öteden beri konuşulur. Fakat parasever şirketler bu konuda yeterli anlayışı göstermez, olan binbir arayışla bulduğunuz canınız gibi kabul ettiğiniz çalgınıza olur. Bu değer duygusunu anlamayan havayollarından biri de Anadolujet olarak karşımıza çıktı. Viyolonsel icracısı Beste Bulut'un yaşadıkları son örnek. Aktarıyoruz.

YAŞANIM Haberi - 23 Mayıs 2017 Salı - 23:15
Uçak ile seyahatlerde viyolonsel, kanun, konttrabas gibi büyük çalgıların uçak içi bagaj şeklinde kabul edilmemesinin çalgının güvenliği hakkında doğurduğu riskler ve icracıların başına gelenler öteden beri konuşulur. Fakat parasever şirketler bu konuda yeterli anlayışı göstermez, olan binbir arayışla bulduğunuz canınız gibi kabul ettiğiniz çalgınıza olur. Bu değer duygusunu anlamayan havayollarından biri de Anadolujet olarak karşımıza çıktı.  Viyolonsel icracısı Beste Bulut'un yaşadıkları son örnek. Aktarıyoruz.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Beste Bulut:

"23 Mayıs 2017 günü Adana Havalimanından , İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanına yolculuk gerçekleştirdim. İstanbul'a inip bagajlarımı aldıktan sonra , çellomu teslim almak üzere kayıp eşya bürosuna gittim ve gördüğüm manzara karşısında şoke oldum. Çellomun dışındaki koskoca polyester çalgı kutusunu kırmakla kalmayıp, çellomu kutunun içerisinde ikiye bölüp sapıyla gövdeyi birbirinden ayırmışlar, bunu yapanın bir insan olabileceğini düşünmüyorum. Koskoca Türk Hava Yollarının yan firması olan Anadolu Jet gibi büyük bir şirket, zar zor aldığım çellomu paramparça etmiş durumda.

. . .

Ben bir müzik öğrencisiyim.  Canım pahasına koruduğum, zor şartlarda elde ettiğim enstrümanımı Adana’da Uçağın aşağıdaki kargo bölümüne Hardcase ile birlikte, kırılabilir eşya olarak teslim edip , kontuardaki görevlilere de "lütfen dikkatli taşıyınız" şeklinde uyarıda bulundum. Hem de üzerindeki ‘’kırılabilir’’ ibareleriyle birlikte. Görevlilere de bunun bir enstrüman olduğunu, dikkatli taşınması gerektiğini aksi takdirde kırılacağını söyledim. İstanbul’a inip de enstrümanımı teslim aldığımda hayatımın en büyük şokunu yaşadım. Enstrümanımın dışındaki koskoca hardcase i bırakın , içindeki çellomu tanınmayacak hale getirilmiş şekilde buldum…

Enstrümanıma zarar verilmiş ve ikiye bölünmüş. Bu nasıl insafsızlıktır, bu nasıl bir muameledir…

Koskoca Türk Hava Yollarının beni sınav haftasında sokmuş olduğu bu durum, hem maddi hem manevi olarak çok yıpranmama sebep oldu.

Amacım bu şirketin ve diğer havayolu şirketlerinin değerli eşyaları taşıma ve kargolama konusundaki duyarlılığını kınamak ve farkındalık yaratmak.

Siz kırsanız da devam edeceğiz, vursanız da…"

Havalimanı işletim şirketlerinin uçak bagaj taşımalarında -enstrumanların valiz olmadığını anlayacak bilinçte değil de anlamayacak bilinçte eleman istihdam etmesi nedeniyle, enstruman ile valizi birbirinden ayıramayan havalimanı bagaj görevlileri enstrumana da valiz muamelesi yapıp atması neticesinde, sayısı hiç de azımsanmayacak müzisyen mağduriyet hadiselerinin yaşanmakta olduğunu gözler önüne seriyor. Örneğin Kültür Turizm Bakanlığı viyolonsel sanatçıları arasında benzer  "felaketi" yani çellosunun kırılması tam 13 kez yaşayan müzisyenlerimiz bulunuyor. O sanatçımız ki bu felaketlerden sadece bi tanesinde tazmi alabilmiş. O da çalgısının değerini değil, çalgısına bagaj muamelesi değeri biçilerek... Konu haberimiz üzerine Musiki Dergisi'ne gelen mesajlarla daha iyi anlaşılıyor. Belirtmeliyiz ki havayolu seyahati sırasında uçak içine alınmayan enstrumanların bagajda kırılma "felaketi" sayısı azımsanmıyacak derecede fazla...

Haberin Diğer Fotoğrafları
Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Uçak, seyahatlerde, viyolonsel, kanun, konttrabas, büyük, çalgıların, uçak, içi, ,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer YAŞANIM Haberleri
Tanburi Sadun Aksüt arşivini İTÜ TMDK'ya bağışladı…
Dr. İlhami Gökçen: Kanada'dan Türk müzikolojisine kitaplar, köşe yazıları...
Zeki Müren ve Club 14…

Zeki Müren ve Club 14…
Kebab dumanı konser iptal ettirdi...
Motorsikletli gürültü teröristleri…
Tahir Aydoğdu'dan emeklilik mesajı…
“Agora Meyhanesi“ şimdi “gerçekten“ tarih oldu, Dr. Onur Şenli aramızdan ayrıdı...
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

SATILIK -340 parça- ÇALGI KOLLEKSİYONU
2020 yılı “Türkiye Yaşayan İnsan Hazineleri” belgelerini aldı…
Kayıt teknolojisi ve nota yazısı ekseninde meşk… Dr. Fatih Coşkun*
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
Dizi-dizi dizinler / indexler... Nesrin Kalyoncu
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?.. Gökmen Özmenteş
Türk Müziği’nin 2023 - 73 Yol Haritasının Belirlenmesi Uluslararası Sempozyumu'na başvurular…
4. Uluslararası Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali'ne başvurular başladı…
Cumhurbaşkanlığı 2019 Kültür ve Sanat Büyük Ödülleri belli oldu…
Günün Sözü
"İstanbul sokaklarında entellektüleller de krolaştı..."
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,44ms