Bugün - Tuesday, March 19, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı… Prof.Dr. Gökmen Özmenteş

Konserdeki düzenlemeler ve icra anlaşıldığı kadarıyla gerek Batı Müziği gerekse de Türk Müziği kanadının kimi üyelerini tatmin etmemiş görünüyor. Her iki kanattan isimler konseri benzer estetik ve politik gerekçeler ile eleştirse de konserin Youtube videosunun altındaki izler-dinler kitle yorumları bambaşka bir içerikte. Dolayısıyla bu konser özelinde ülkemizde müzikal beğeni habitusunun çok parçalı, öngörülemez ve sınıflanması güç bir yapıya kavuştuğu görülebilir…

KRİTİK Haberi - Saturday, May 30, 2020 - 22:50
Konserdeki düzenlemeler ve icra anlaşıldığı kadarıyla gerek Batı Müziği gerekse de Türk Müziği kanadının kimi üyelerini tatmin etmemiş görünüyor. Her iki kanattan isimler konseri benzer estetik ve politik gerekçeler ile eleştirse de konserin Youtube videosunun altındaki izler-dinler kitle yorumları bambaşka bir içerikte. Dolayısıyla bu konser özelinde ülkemizde müzikal beğeni habitusunun çok parçalı, öngörülemez ve sınıflanması güç bir yapıya kavuştuğu görülebilir…
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Konuyu şu zorlu noktaya taşımak istiyorum: Bu konser yeni bir estetik önerdiyse de başarılı olmuş mudur? Konunun politika üzeri bir tartışma olanağı mümkün müdür?

Müzik ve politika ilişkisi çok boyutlu ve derin bir mesele olsa da konuya yaklaşırken iki ana güzergâhtan yola çıkmak mümkün:

  1. Bizatihi politik bir amaç, söylem ve içerikle yapılan müzik;
  2. Apolitik gibi görünen bir müziğin ardında işleyen ve onu hazırlayan politik mekanizmalar.

Bu kavramsal çerçeve müziğin politikadan bağımsız bir saha olmadığını gösterebildiği gibi müzik-politika ilişkisindeki herhangi bir örneğin analizinde elverişli bir çıkış noktası da sağlayabilir. Tenor Murat Karahan’ın kamuoyunu bir süredir meşgul eden tartışmalı konserini ve arka planını bu çerçevede ikinci boyutta ele almak mümkün. Çünkü konserde seçilen şarkılar, konserin mekânı, icra şekli vb. birçok husus açık bir politik söylem içermese de konserin gerek Cumhurbaşkanlığı logosu ile yayınlanması gerekse de Karahan’ın artık bir bürokrat olması gibi nedenlerle arka plan bakımından tamamen politik bir çerçeveden yorumlanmaya açık hale gelmektedir.

. . .

Bir muhalif iseniz konsere ve icraya baştan olumsuz yaklaşmanız mümkün. Ya da tam tersi kendinizi muhafazakâr bir gelenek ya da inanç sistemine ait hissediyorsanız bu konseri bir modern ve çağdaşlık bileşkesi olarak yorumlamanız da olası. Müzikal muhafazakârlığın derecesine göre bir gelenekten kopuş olarak da görebilirsiniz. Sosyal medya başta konuyla ilgili değerlendirmeler bu parçalanmış dağılımı açıkça göstermekte. Bu örnek bile meselenin temel anahtar kavramının çok parçalı toplumsal yapı olduğunu gösteriyor.

. . .

Bu konser yeni bir estetik önerdiyse de başarılı olmuş mudur? Konu üzerinde politika üzeri bir tartışma olanağı mümkün müdür?

Yazının devamı için BKZ:

http://www.musikidergisi.com/yazar-479-murat_karahan_konseri_ve_apolitik_bir_begeninin_olanagi%E2%80%A6.html 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Konserdeki, düzenlemeler, icra, anlaşıldığı, kadarıyla, gerek, Batı, Müziği, ger,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KRİTİK Haberleri
Türk mûsikîsi'nin ölmüşlüğü - kalmışlığı... Ruhi Ayangil
İşlevsel müzikoloji’ye teorik bir bakış… Gökmen Özmenteş
Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık

Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı… Prof.Dr. Gökmen Özmenteş
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Günün Sözü
Uluslararası çoksesli müziğin yükseltisi yerel değildir, uluslararasıdır
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.27ms