Bugün - 12 Temmuz 2020 Pazar
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı… Prof.Dr. Gökmen Özmenteş

Konserdeki düzenlemeler ve icra anlaşıldığı kadarıyla gerek Batı Müziği gerekse de Türk Müziği kanadının kimi üyelerini tatmin etmemiş görünüyor. Her iki kanattan isimler konseri benzer estetik ve politik gerekçeler ile eleştirse de konserin Youtube videosunun altındaki izler-dinler kitle yorumları bambaşka bir içerikte. Dolayısıyla bu konser özelinde ülkemizde müzikal beğeni habitusunun çok parçalı, öngörülemez ve sınıflanması güç bir yapıya kavuştuğu görülebilir…

KRİTİK Haberi - 30 Mayıs 2020 Cumartesi - 22:50
Konserdeki düzenlemeler ve icra anlaşıldığı kadarıyla gerek Batı Müziği gerekse de Türk Müziği kanadının kimi üyelerini tatmin etmemiş görünüyor. Her iki kanattan isimler konseri benzer estetik ve politik gerekçeler ile eleştirse de konserin Youtube videosunun altındaki izler-dinler kitle yorumları bambaşka bir içerikte. Dolayısıyla bu konser özelinde ülkemizde müzikal beğeni habitusunun çok parçalı, öngörülemez ve sınıflanması güç bir yapıya kavuştuğu görülebilir…
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Konuyu şu zorlu noktaya taşımak istiyorum: Bu konser yeni bir estetik önerdiyse de başarılı olmuş mudur? Konunun politika üzeri bir tartışma olanağı mümkün müdür?

Müzik ve politika ilişkisi çok boyutlu ve derin bir mesele olsa da konuya yaklaşırken iki ana güzergâhtan yola çıkmak mümkün:

  1. Bizatihi politik bir amaç, söylem ve içerikle yapılan müzik;
  2. Apolitik gibi görünen bir müziğin ardında işleyen ve onu hazırlayan politik mekanizmalar.

Bu kavramsal çerçeve müziğin politikadan bağımsız bir saha olmadığını gösterebildiği gibi müzik-politika ilişkisindeki herhangi bir örneğin analizinde elverişli bir çıkış noktası da sağlayabilir. Tenor Murat Karahan’ın kamuoyunu bir süredir meşgul eden tartışmalı konserini ve arka planını bu çerçevede ikinci boyutta ele almak mümkün. Çünkü konserde seçilen şarkılar, konserin mekânı, icra şekli vb. birçok husus açık bir politik söylem içermese de konserin gerek Cumhurbaşkanlığı logosu ile yayınlanması gerekse de Karahan’ın artık bir bürokrat olması gibi nedenlerle arka plan bakımından tamamen politik bir çerçeveden yorumlanmaya açık hale gelmektedir.

. . .

Bir muhalif iseniz konsere ve icraya baştan olumsuz yaklaşmanız mümkün. Ya da tam tersi kendinizi muhafazakâr bir gelenek ya da inanç sistemine ait hissediyorsanız bu konseri bir modern ve çağdaşlık bileşkesi olarak yorumlamanız da olası. Müzikal muhafazakârlığın derecesine göre bir gelenekten kopuş olarak da görebilirsiniz. Sosyal medya başta konuyla ilgili değerlendirmeler bu parçalanmış dağılımı açıkça göstermekte. Bu örnek bile meselenin temel anahtar kavramının çok parçalı toplumsal yapı olduğunu gösteriyor.

. . .

Bu konser yeni bir estetik önerdiyse de başarılı olmuş mudur? Konu üzerinde politika üzeri bir tartışma olanağı mümkün müdür?

Yazının devamı için BKZ:

http://www.musikidergisi.com/yazar-479-murat_karahan_konseri_ve_apolitik_bir_begeninin_olanagi%E2%80%A6.html 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Konserdeki, düzenlemeler, icra, anlaşıldığı, kadarıyla, gerek, Batı, Müziği, ger,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KRİTİK Haberleri
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın

Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
Dizi-dizi dizinler / indexler... Nesrin Kalyoncu
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?.. Gökmen Özmenteş
Akademik titr yükseltilerinde “Lisans-YL-Doktora-Doç-Prof“ yükseltisi karmaşası…
Şarkı aynı, besteciler farklı!.. Necdet Kurt
Diğer Başlıklar

Harvard Üniversitesi dersleri 2020-21 öğretim yılında internet üzerinden...
Fatih Sultan Mehmet’in resmedildiği 500 yıllık tablo hakkında…
Türkiye’de covit-19 sürecinde müzisyenler ve müzik performansına etkileri… Orkun Zafer Özgelen
Kemençe Kuartet …
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı… Prof.Dr. Gökmen Özmenteş
Coronavirüs'e karşı yeni konser salonu (2020)...
Telli Çalgılar Yarışması...
Aşık Mahzuni Şerif: : "İşte gidiyorum çeşm-i siyahım" ... Halil Atılgan
Mesut Mertcan ve Adana Huzurevi… Recep Ergül
Amsterdam Concertgebouw konser salonunda coronavirüs trajedisi: 4 ölü...
Günün Sözü
Toplum kendi içinde bireyin başarmasını engelleyen bir sistem geliştirmiş olsa da; toplumun geleceği bireyin başarmasına bağlıdır…
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,23ms