Bugün - Tuesday, March 19, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş

25 Nisan 2020 tarihli Müzikal Post-Truth Pandemisi ve Etik başlıklı yazımın devamı niteliğinde olan bu yazıda sanal koro girişimlerinin mimarı ve bizdeki örneklerin de fikir babası olan Eric Whitacre’nin bu işi nasıl başlattığını, mekanizmalarını ve konunun sosyal teori bakımından sınırlarını tartışacağım.

KRİTİK Haberi - Wednesday, April 29, 2020 - 20:28
25 Nisan 2020 tarihli Müzikal Post-Truth Pandemisi ve Etik başlıklı yazımın devamı niteliğinde olan bu yazıda sanal koro girişimlerinin mimarı ve bizdeki örneklerin de fikir babası olan Eric Whitacre’nin bu işi nasıl başlattığını, mekanizmalarını ve konunun sosyal teori bakımından sınırlarını tartışacağım.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Koro-star E. Whitacre’nin 2010 yılında başlattığı sanal koro akımı geleneksel koro düzeninin çok üzerinde sayıda katılımcıyı müzikal performans deneyimine sokma fikri ile ciddi bir etki üretmişti. Bu girişimin beklenen ilgiyi görmesi çok gecikmemiş, sesini duyurma ve “müzik yapma” etkinliği içinde yer alma dürtüsüyle çok sayıda “korist” yapılan çağrı üzerine kendi olanakları ile çektikleri videoları Whitacre’ye göndermeye başlamıştı. Whitacre de teknolojinin verdiği olanaklar ile gönderilen sesleri “birleştirme” ve video editing ile oldukça etkileyici sonuçlar üreten videolar üretti…

./..

Gökmen Özmenteş yazısının devamı için BKZ:

http://www.musikidergisi.com/yazar-467-sanal_korolar_ses_bagisi_ve_muzikte_sosyal_sermaye%E2%80%A6.html 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:25, Nisan, 2020, tarihli, Müzikal, PostTruth, Pandemisi, Etik, başlıklı, yazımın,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KRİTİK Haberleri
Türk mûsikîsi'nin ölmüşlüğü - kalmışlığı... Ruhi Ayangil
İşlevsel müzikoloji’ye teorik bir bakış… Gökmen Özmenteş
Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık

Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı… Prof.Dr. Gökmen Özmenteş
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Günün Sözü
Hep aynı telden çalan müzisyene gülünüp, geçilir...
(Horace Mann 1896-1959)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.23ms