Bugün - 20 Ekim 2020 Salı
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş

25 Nisan 2020 tarihli Müzikal Post-Truth Pandemisi ve Etik başlıklı yazımın devamı niteliğinde olan bu yazıda sanal koro girişimlerinin mimarı ve bizdeki örneklerin de fikir babası olan Eric Whitacre’nin bu işi nasıl başlattığını, mekanizmalarını ve konunun sosyal teori bakımından sınırlarını tartışacağım.

KRİTİK Haberi - 29 Nisan 2020 Çarşamba - 20:28
25 Nisan 2020 tarihli Müzikal Post-Truth Pandemisi ve Etik başlıklı yazımın devamı niteliğinde olan bu yazıda sanal koro girişimlerinin mimarı ve bizdeki örneklerin de fikir babası olan Eric Whitacre’nin bu işi nasıl başlattığını, mekanizmalarını ve konunun sosyal teori bakımından sınırlarını tartışacağım.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Koro-star E. Whitacre’nin 2010 yılında başlattığı sanal koro akımı geleneksel koro düzeninin çok üzerinde sayıda katılımcıyı müzikal performans deneyimine sokma fikri ile ciddi bir etki üretmişti. Bu girişimin beklenen ilgiyi görmesi çok gecikmemiş, sesini duyurma ve “müzik yapma” etkinliği içinde yer alma dürtüsüyle çok sayıda “korist” yapılan çağrı üzerine kendi olanakları ile çektikleri videoları Whitacre’ye göndermeye başlamıştı. Whitacre de teknolojinin verdiği olanaklar ile gönderilen sesleri “birleştirme” ve video editing ile oldukça etkileyici sonuçlar üreten videolar üretti…

./..

Gökmen Özmenteş yazısının devamı için BKZ:

http://www.musikidergisi.com/yazar-467-sanal_korolar_ses_bagisi_ve_muzikte_sosyal_sermaye%E2%80%A6.html 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:25, Nisan, 2020, tarihli, Müzikal, PostTruth, Pandemisi, Etik, başlıklı, yazımın,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KRİTİK Haberleri
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın

Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
Dizi-dizi dizinler / indexler... Nesrin Kalyoncu
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?.. Gökmen Özmenteş
Akademik titr yükseltilerinde “Lisans-YL-Doktora-Doç-Prof“ yükseltisi karmaşası…
Şarkı aynı, besteciler farklı!.. Necdet Kurt
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Müzisyenin çıkmazı… Dr. Fatih Coşkun*
Toplumun "Korkuluk Argümanı" ve “Halil Sezai olayı”… Gökmen Özmenteş
Akademik yağmacılıkta ibret tablosu…
Fırat Kutluk ile “Beethoven“ kitabı üzerine...
Deneysel covit19 bulaştırma konseri…
Rusya’da Bale Topluluğu’nda 50 sanatçıda covit 19 tesbit edildi…
“İstanbul Devlet Opera ve Balesi, aşıyı mı buldu? Ali Eyüboğlu
Feyzan Göher Vural - “Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Üslubu” yayınlandı…
Bir emeklilik hikayesi… Tanburi Hakan Talu
“Kûçeksünbüle” makamını kim buldu?.. Recep Uslu
Günün Sözü
"İstanbul sokaklarında entellektüleller de krolaştı..."
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,30ms