Bugün - 22 Şubat 2020 Cumartesi
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 9°°C
Haber Detayları

Sedef ve sedefkârlık üzerine… Veyis Yeğin

Geleneksel el sanatlarımız içinde yer alan sedefkârlık sanatı, neredeyse kaybolmak üzereyken son zamanlarda yeniden kıpırdanmaya başladı. Tarihsel süreç içerisinde dünya’nın farklı bölgelerinde belki de birbirinden hiç etkilenmeden, benzer biçimde gelişerek sanat halini almıştır. Bu sanatın ana malzemesini sadece sedef oluşturmaz.

ÇALGI Haberi - 10 Aralık 2018 Pazartesi - 19:55
Geleneksel el sanatlarımız içinde yer alan sedefkârlık sanatı, neredeyse kaybolmak üzereyken son zamanlarda yeniden kıpırdanmaya başladı. Tarihsel süreç içerisinde dünya’nın farklı bölgelerinde belki de birbirinden hiç etkilenmeden, benzer biçimde gelişerek sanat halini almıştır. Bu sanatın ana malzemesini sadece sedef oluşturmaz.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Orhun yazıtlarında yinçü şeklide geçen incinin dilimize Çinceden girdiği anlaşılıyor. Eski Latince de eşsiz anlamına gelmektedir, gerçektende yüz binlerce incinin hiç biri bir diğerinin aynısı değildir ve olamaz .

“İnci” aslında “istiridye”nin dış etkilere karşı yürüttüğü bir savunma savaşının ürünüdür. Canlının son derece sessiz sakin sürdürdüğü bu savaş gerçek bir destandır… Hiç bir parçası ziyan edilmez, her zerresi kazançtır, paradır. Çiftlik düzenleri hariç zamanımızda doğal yaşam alanlarındaki vahşi inci istiridyelerinin nüfusu %95 oranında yok olmuştur, kalanlar da hobicilik adı altında yine insanlar tarafından telef edilmeye devam edilmektedir.

Sanatın uygulama alanına gelecek olusak, geleneksel sedefkârlık tekniklerini, (malzeme imalatını bir kenara koyarsak) belli başlı üç başlık altında inceleyebiliriz.

Devamı için BKZ:

http://www.musikidergisi.com/yazar-349-sedef_ve_sedefk%C3%A2rlik_uzerine%E2%80%A6_.html 

 

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Geleneksel, el, sanatlarımız, içinde, yer, alan, sedefkârlık, sanatı, neredeyse, ,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer ÇALGI Haberleri
SİPSİ [çalgısı] ve SİPSİ [sözcüğü] ÜZERİNE... İlhami Gökçen
Sedef ve sedefkârlık üzerine… Veyis Yeğin
Tahtacı çalgıları... Veyis Yeğin

Tahtacı çalgıları... Veyis Yeğin
Köşeli Davulun hikayesi… Veyis Yeğin
Frankfurt Musicmesse'de Hohner ve Stephan Wieland ile röportaj…
Aynalıkavak Kasrı ve Musiki...
Nedir bu angklung?..
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

SATILIK -340 parça- ÇALGI KOLLEKSİYONU
2020 yılı “Türkiye Yaşayan İnsan Hazineleri” belgelerini aldı…
Kayıt teknolojisi ve nota yazısı ekseninde meşk… Dr. Fatih Coşkun*
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
Dizi-dizi dizinler / indexler... Nesrin Kalyoncu
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?.. Gökmen Özmenteş
Türk Müziği’nin 2023 - 73 Yol Haritasının Belirlenmesi Uluslararası Sempozyumu'na başvurular…
4. Uluslararası Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali'ne başvurular başladı…
Cumhurbaşkanlığı 2019 Kültür ve Sanat Büyük Ödülleri belli oldu…
Günün Sözü
Halk kaç türkümü biliyorsa, benim eser sayım odur...
(Neşet Ertaş)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,42ms