Bugün - 18 Şubat 2020 Salı
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 11°°C
Haber Detayları

Ahmetcan Özdemir: “İstanbul’dan çıkacak müzisyenlere karşı dünyada hazır bir ilgi var“

Dünyada insanlar farklı coğrafyaların harmanlanmış geleneksel müziklerini ve bu müziklerin harmanlanmasından oluşan müzikleri merak ediyorlar, ilgi duyuyorlar. Bu ilgi tüm dünyada giderek artıyor.

DÖNÜŞÜM Haberi - 16 Kasım 2015 Pazartesi - 17:25
Dünyada insanlar farklı coğrafyaların harmanlanmış geleneksel müziklerini ve bu müziklerin harmanlanmasından oluşan müzikleri merak ediyorlar, ilgi duyuyorlar. Bu ilgi tüm dünyada giderek artıyor.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Ahmetcan Özdemir ile Serhan Lokman Gülbaba Music adlı şirketi 2010’da kurmuşlar. İşleri organizatörlük ve menajerlik olarak görülse de değil müzik türleri ve yönleri farklı. Henüz yeni yeni Türk müzik literatürüne giren saykodelik müzik gibi görünüyor. Saykodelik müzik ise ilk anda uçuk anların müziği olarak tanımlanabilir gibi olsa da yine de tanımdan uzak. Gülbaba Music müziğin geleceğini de düşünse de öyle arabesk veya pop müzik gibi türlerde değil... Birçok festivale ve konsere imza atmışlar. Türk müzisyenleri dünyaya açıyorlar da denilebilir.

Kendilerine bağlı olarak çalışan Baba Zula, Selda Bağcan & Boom Pam, Manu Chao, Burhan Öçal & Trakya All Stars, Shantel & Bucovina Club Orkestar, Brooklyn Funk Essentials, Kolektif İstanbul, Kerem Görsev Trio & Ernie Watts, Dhafer Youssef &Hüsnü Şenlendirici, Ayşe Tütüncü, Oğuz Büyükberber, Büyük Ev Ablukada, Umut Adan gibi grup ve müzisyenler var. 41 ülkede konser düzenlemişler. Finlandiya’da Flow Fest, Fransa’da Festival Les Escales, Hollanda’da Le Guess Who Festival sahnelerinde yer almışlar.

Cüneyt Sepetçi & Orchestra Dolapdere, Danimarka’daki Roskilde Festivali’nde Gülbaba organizasyonuyla çalmış.

Müzik yazarı Mehmet Tez:

"Bu coğrafyadan çıkan, dünyaya anlatacak hikayesi olan orijinal sanatçıların ve ekiplerin desteklenmesinin önemine inanıyorum ben."

Mehmet Tez'in Ahmetcan Özdemir’le yaptığı röportajdan kesitler bu konuda bakış açıları oluşturuyor:

 Ahmetcan Özdemir şöyle diyor:

-Türk müziğine olan ilgi sadece Avrupa ve Amerika’daki belli bir entelektüel kesimle sınırlı değil. Bugün Japonya’dan Singapur’a, Afrika’ya, Avustralya’ya pek çok ülkeden ilgi ve merak var. Bu ülkelerde saykodelik müzik festivalleri yapılıyor. Pek çok kuruluş ve festival Türk sanatçılarını davet etmek istiyor. Daha geçenlerde Madagaskar’dan bir organizatör Madagaskar İstanbul günleri yapma teklifiyle geldi. Madagaskar, Mozambik, Güney Afrika, Svaziland gibi ülkelerde konserler düzenleyebiliriz.

-2000’lerde Balkan müziği nasıl patladıysa ve tüm dünyada büyük bir ilgiye maruz kaldıysa bugün de Türk müziği aynı ilginin odağında. Eskiden Türk müziği deyince geleneksel şeyler akla geliyordu. Bugün yeni bir algı var. 70’lerin Türk saykodelik pop müziği, Anadolu rock gibi tarzlar ilgi görüyor, şimdi yeni ekipler ve sanatçılarla bu algıyı devam ettirmek için doğru zaman.

-Dünya 60’lardan bu yana Hint müziğini, Yunan müziğini, Balkan ezgilerini yıllar içinde sindirdi, tüketti. Şimdi Türkiye ve Afrika kökenli işlere ilgiyle bakılıyor.

-Yurt dışında Türkiye’nin imajı daha çok İstanbul’la özdeşleşiyor. İstanbul büyülü ve “cool” bir yer olarak algılanıyor. O yüzden İstanbul’dan çıkacak sanatçılara karşı hazır bir ilgi var. Biz Gülbaba olarak bu coğrafyadan çıkan, hikayesi olan sanatçıları dünyaya taşımak istiyoruz."(1)

__________________________________

(1) http://www.milliyet.com.tr/-dunyali-bir-olusum/mehmet-tez/pazar/yazardetay/15.11.2015/2148035/default.htm 

 

 

 

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Dünyada, insanlar, farklı, coğrafyaların, harmanlanmış, geleneksel, müziklerini, ,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer DÖNÜŞÜM Haberleri
Fazıl Say'ın Ömer Hayyam paylaşımı için dava açan Ali Emre Bukağılı A.Oktarcı'lıktan tutuklandı…
Para karşılığı akademik yayınlar skandalı…
Devlet sanat uygulamalarında yeni dönem…

Devlet sanat uygulamalarında yeni dönem…
Türkiye'de sinemanın ilk müzikolog rolü... Ayhan Sarı
“Milli Eğitim Kültür ve Spor Bakanlığı“ mı geliyor?..
TSE'den Mehter Takımı Standartı yayınlandı...
YÖK tarafından 1980'lerde konservatuar hocalarına verilen titrler dosyası açıldı...
Diğer Başlıklar

SATILIK -340 parça- ÇALGI KOLLEKSİYONU
2020 yılı “Türkiye Yaşayan İnsan Hazineleri” belgelerini aldı…
Kayıt teknolojisi ve nota yazısı ekseninde meşk… Dr. Fatih Coşkun*
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
Dizi-dizi dizinler / indexler... Nesrin Kalyoncu
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?.. Gökmen Özmenteş
Türk Müziği’nin 2023 - 73 Yol Haritasının Belirlenmesi Uluslararası Sempozyumu'na başvurular…
4. Uluslararası Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali'ne başvurular başladı…
Cumhurbaşkanlığı 2019 Kültür ve Sanat Büyük Ödülleri belli oldu…
Günün Sözü
Dünyanın 7 hatası: Emeksiz servet, vicdansız zevk, kişiliksiz bilgi, ahlaksız ticaret, insaniyetsiz bilim, feragatsız ibadet, ilkesiz siyaset…
(Mahatma Gandhi)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,55ms