Bugün - 30 Kasım 2020 Pazartesi
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Seyyid Mehmed Pertev Paşa’nın “müstezad“ tarzında bir güftesi... Hüsrev Hatemi

"Hasretle bu şeb gâh uyudum, gâh uyandım" dizesi ile başlayan Müstezad tarzındaki güfteyi Nevres Paşa Uşşak makamında bestelemiş ve her nedense, musiki yayınlarında (en son da Youtube'da) güfte Erzurumlu İbrahim Ethem Pertev Paşa'ya atfedildiği görülmektedir.

GTSM Haberi - 9 Kasım 2015 Pazartesi - 21:35
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Hasretle  bu  şeb  gâh uyudum, gâh uyandım

Hep ol mehi andım

Eğlence edip hâb ü hayalin oyalandım

Tâ subha dayandım

Kan ağladım içtikçe mey-i  bezm-i  firakı

Bi minnet-i   saki

Peymâne   gibi   gâh dolup gâh boşandım

Her renge boyandım

Tercümesi:

"Hasretle bu gece   bazan uyudum   bazan uyandım/

Hep o ay yüzlü güzeli andım/

Ardarda uykuyu ve hayalini görmeyi eğlence ederek oyalandım/

Bu hal vakit sabaha dayanıncaya kadar sürdü/

Senin ayrılığının, yokluğunun meclisinde ayrılık şarabını şarap dağıtıcısına minnet etmeden içtikçe, kan ağladım/

Kadeh gibi bazan dolup bazan boşaldım/

Her renge boyandım."

 

Bu müstezad tarzındaki güfteyi Nevres Paşa Uşşak makamında bestelemiş ve her nedense, musiki yayınlarında (en son da Youtube'da) güfte Erzurumlu İbrahim Ethem Pertev Paşa'ya atfedilmiştir.

Seyyid Mehmed Pertev Paşa hakkında etraflı bilgiyi İbn'ül Emin Mahmud Kemal İnal'in "Son Asır Türk Şairleri" adlı eserinde bulmak mümkündür.

Seyyid Mehmed Pertev Paşa 1837 yılında haksız suçlamalara uğramış Edirne'de idam edilmiş ve şiirleri 1840 yılında  basılmıştır. O sırada Ethem Pertev Paşa onaltı yaşındadır (doğumu 1824).              

Türk musikisi ve tarihiyle uğraşanların bu hatayı düzeltmeye gayret etmeleri çok iyi olur.

Her iki Pertev Paşa'yı rahmetle anıyorum.

Prof.Dr. Hüsrev Hatemi

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:“Hasretle, , , şeb, , gâh, uyudum, gâh, uyandım“, dizesi, başlayan, Müstezad, ta,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer GTSM Haberleri
Hatırla ey peri mi, hatırla Margaritha mı?..
Türk Musikisi Federasyonu İstanbul'da toplanıyor…
Safiyyüddin ile "Devirler" üzerine müzikoloji sohbeti … Recep Uslu

Safiyyüddin ile "Devirler" üzerine müzikoloji sohbeti … Recep Uslu
Alaeddin Yavaşca 90. yaş kutlaması CRR'de...
Fasıl Musıkisi ve Özellikleri Konferansı: Bülent Aksoy
Dede Efendi Mevlevi Ayinleri CD'de ilk kez solo...
Makam ve usuller bilgisayar ile tanınabilir mi?..
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Prof.Dr. Gültekin Oransay'ın vefatının 31. yıldönümü...
İşlevsel Müzikoloji - Functional Musicology… Dr. Ayhan Sarı
28. Mavi Nota Müzik Ödülü Olimbera Voice Korosu’nun…
Seyit Yöre ile “Mesut İktu: Cumhuriyet’in 50 Yıllık Sesi” kitabı üzerine...
Müzisyenin çıkmazı… Dr. Fatih Coşkun*
İstanbul Müzik Müzesi Müdürlüğü’ne Dr. Ayhan Sarı atandı…
Toplumun "Korkuluk Argümanı" ve “Halil Sezai olayı”… Gökmen Özmenteş
Akademik yağmacılıkta ibret tablosu…
Fırat Kutluk ile “Beethoven“ kitabı üzerine...
Deneysel covit19 bulaştırma konseri…
Günün Sözü
GTM, öğreticilerini birbiriyle kırgınlaştıran bir müzik türü haline getirilmemelidir...
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,25ms