Bugün - 5 Aralık 2020 Cumartesi
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Gökmen Özmenteş

Gökmen Özmenteş - Maverıck Sabre vesilesiyle…

Maverıck Sabre vesilesiyle…
Yazı Tarihi: 1 Ekim 2020 Perşembe

I Need*

Maverick Sabre'den her ne kadar Amy Winehouse'un erkek şubesi olarak bahsetseler de ben pek benzerlik göremiyorum açıkçası. Sabre'de British soul şarkıcılığı kadar abartılı, yaya yaya bir İngiliz İngilizcesi duyuyorum. Arada Jamaika vurgularına dek uzanıyor. Bana en çok da 80'lerin en yetenekli seslerinden biri olan Terence Trent D'arby'i hatırlatıyor ses rengi. Sabre'nin şarkılarında da armoni, melodi, çalgılama ve icra gibi kompozisyon nitelikleri eşsiz değil, hatta sıradan bile sayılır. Tıpkı Amy Winehouse'ın şarkıları gibi. Bu strateji şarkıcıyı öne çıkarıyor. Şarkıları bir iki prova ile birçok orkestra kolaylıkla çalar. Ancak şarkıcının kendine özgün ses rengi tüm müzikal sound'un efendisi olduğundan sonuç aynı olmaz. Kısacası Sabre'nin şarkıları da tıpkı Winehouse'inkiler gibi şarkıcı şarkısı...başkasından dinlemek istemiyorsun.

Her Grace**

Maverick Sabre'nin ses ve tonlamasındaki Jamaika renkleri çok güzel bir ortaklıkla tamamlanmış.  Yeni Bob Marley dedikleri Jamaika'lı Chronixx ile Sabre'nin sesi başka bir aşamaya taşınmış. Daha bir erkeksi, hışırtılı, dertli, olgun bir ses duyuyorum bu harika projede. Bu da bir şarkıcı şarkısı...yeri gelmişken bir kıyaslama yapmak isterim. Klasik müzikteki lied, arya vb vokal formlarda beste yani eser standarttır ve esastır. Farklı kişiler onu olabildiğince istenen estetik ve stilde söylemekle mükelleftir. Bu da müzikal teknik, pedagoji ve aktarım zinciri içinde yürür. Popüler müzikte ise eser/beste kadar onu ilk söyleyen kişinin kulaklara yerleştirdiği sound esas oluyor. Mesela şimdi bu parçayı bir başkasından dinlediğimde de güzel bulabilirim ancak özgünlük arayışım ilk dinleme deneyimimi arayabilir. Elvis Presley, Michael Jackson, George Michael, Mirelle Mattieu, Paul McCartney, Kayahan, Barış Manço vd....bu isimlerin şarkılarını başkalarından dinlemek neden o kadar keyif vermiyor? neden olumsuz tepki bile verebiliyoruz? Çünkü esas olan melodi, armoni, çalgılama vb kompozisyon niteliklerinden ziyade onlara can veren, belleklere yerleştiren kendine özgü vokal...Bu açıdan popüler müzik vokal özgünlüğün en tepeye ulaştığı yerdir, standartlaştırılarak birbirine benzetildiği değil....biri yüksek sanat ve bireyin yücelmesi mi dedi?

*https://www.youtube.com/watch?v=GZNtticFI60&list=RD8b-5N7B7qWI&index=2

**https://www.youtube.com/watch?v=8b-5N7B7qWI&list=RD8b-5N7B7qWI&index=1

 

 

 

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Maverıck Sabre vesilesiyle…
Değişime direnmek…
Atiye, Şaman Teyzeler ve kriptomnezi...
Müzik Eleştirileri -1- "Samida Doğal mı?.."
Toplumun "Korkuluk Argümanı" ve “Halil Sezai olayı”… Gökmen Özmenteş
Görüşme odaklı çalışmalar bir şey söylüyor mu?..
Müzik gerçekten birleştirir mi?..
Müzik eğitimi ve eğitimcileri uzaktan eğitime ne kadar hazır?
Branş öğretmenlerinin ilköğretimde derse girmesi...
Sosyalleş diyorum sana…Yalnız şey!..
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı…
“Ruhan Alpaydın - Batı Müziğinin Yakın Doğu Kökleri“ yazısına değerlendirme ve katkı...
Twitter Aforizmaları Twitizma’lar ve Yararları…
Ah Bu Hipotez Bağımlılığı...
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye…
Müzikal post-truth pandemisi ve etik…
Müzik, ideoloji ve zizek
Müzik ve şiir için kaygılanmak…
Tanıdık bir öykü bu…
Musiki Muallim Mektebi Çalıştayı’nın ardından…
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?
Bir Müzik Eleştirisi Talebi ve Müzik Camiamızın Hal-i Pür Melali…
Sanat insan seçmez, seçim kültüreldir...
Türküler bizim...
Tekelleştirilmiş entelektüelizm…
Biriktirilmiş entelektüel refleks ve eril elitizmin sembolik şiddeti…
Parazit Melodi Sendromu
Climax: Foucault ve müzik perspektifinde bir analiz…
Gerçek klasik müzik bu değil…
Yeni bir "Müzik Tarihi Kitabı" vesilesiyle…
Popüler müzik videolarında ezoterizm ve bir analiz…
Diğer Yazarlar

Tarihe Not Düşmek…
Açılımcılar - yorumcular- sanatçılar (Hangisinden yad eyleyim gönlümü)…
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -13-
TULUM-II - (Derilerin Sepilenmesi/Tabaklaması)
Maverıck Sabre vesilesiyle…
Prof. Önder Kütahyalı'yı sonsuzluğa uğurladık...
İlginç tanıdıklarım oldu…
Koro sendromu…
İşlevsel Müzikoloji - Functional Musicology…
Yeni YÖK’ün ve değerli başkanı Sn. Saraç’ın övgüye değer kararı: Müzik öğretmenliği açısından yapıcı bir değerlendirme…
Neveser Kökdeş olayı…
Müzikoloji ve Hanefi Özbek’in Form-Tür ve Usul Bilgisi Yayınları...
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
En berbat kağıtlara en güzel anları yazarsın, en kötü kalemle…
(İlber Ortaylı)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,45ms