Bugün - Friday, April 19, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Gökmen Özmenteş

Gökmen Özmenteş - Gerçek klasik müzik bu değil…

Gerçek klasik müzik bu değil…
Yazı Tarihi: Friday, May 10, 2019

Öncelikle başlığın ironik olduğunu belirtip, yazıyı okumadan önce şu linke tıklayarak ilgili videoyu izlemenizi tavsiye ederim. 

https://www.youtube.com/watch?v=Sk2yoOY8CTU&feature=share

Videonun düşündürdüklerini maddeler halinde şöyle özetlemeye çalıştım:

1. Klasik müziği sevdirme ülküsü sadece bizde değil, dünyada da var. Orada geleneği koruma, devam ettirme adına yapılıyor, bizde ise inşa etme adına. 

2. Bu uğurda son zamanlarda "ciddi", "ana akım" ve "klasik gelenek" dışında tamamen pazarlama stratejileri dahilinde bir takım girişimler var.

3. Bu girişimler klasik müziğe azalan ilgiyi arttırma üzerinden kurgulansa da aslında klasik müzik camiasında daha fazla para kazanmak isteyen sanatçıların ve onlarla işbirliği içindeki yapımcıların bir ortaklığı. 

4. Bu ortaklık kendisini "elit" "kaliteli müzik" dinleyen ve "ayrıcalıklı" olarak etiketleyen ancak kanımca lünpen kitlenin cebindeki paraya göz diktiğinden esasen müzik endüstrisi içindeki klasik müziği değil "psuedo-çakma klasik müziği" temsil etmektedir. 

5. Her ne kadar önceliği şov olsa da klasik müziğe yönelik ilgiyi arttırma stratejisi olduğu da açıktır, çünkü ana damar kanadından ciddi bir tepki gelmemektedir. Bunu "normal" karşılayıp "yozlaşma paniği" içinde olmadıkları da görülmekte. 

6. Sahne şovları, kadın/erkek cinselliği içeren konser performansları ile giderek yaygınlaşan bu yeni pop-klasik konserler ve kayıtlar ciddi klasik müzik organizatörleri ve plak yapımcılarınca değil, pop müzik sektörü tarafından yürütülmekte. Çünkü dinleyici "elit" kesim bu konserlere ciddi para döküyor. Talep varsa arz neden olmasın.

7. Bu "çekici" şovlar ile hazcılık üzerinden tavlanan pseudo elit kitle, ki kültürel iktidar sahipleridir kendileri, kapitalizm tarafından dönüştürülmekte, kültürel iktidarları ellerinden alınmış olsa bile yaratılan iktidar sahipliği ilüzyonu içinde gönüllerini eğlemektedirler. 

8. Videoda Hauser'in Campell'a bakışları, süzüşleri ve tutku dolu beden dili bu şovun planlı içeriği. Bir çok pop konserinde bile göremezsiniz bu flörtü...

Mümkünse iftardan sonra izleyin...

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
İşlevsel müzikoloji’ye teorik bir bakış…
Pür Müzikoloji’ye Doğru: Eleştiri, Özgünlük ve Mücadele...
İlerleme ve müzik ilişkisi bağlamında geleneksel çalgı öğretiminde metotçuluk...
Muammer Sun “Türk kalarak çağdaşlaşmak“ ...
Maverıck Sabre vesilesiyle…
Değişime direnmek…
Atiye, Şaman Teyzeler ve kriptomnezi...
Müzik Eleştirileri -1- "Samida Doğal mı?.."
Toplumun "Korkuluk Argümanı" ve “Halil Sezai olayı”… Gökmen Özmenteş
Görüşme odaklı çalışmalar bir şey söylüyor mu?..
Müzik gerçekten birleştirir mi?..
Müzik eğitimi ve eğitimcileri uzaktan eğitime ne kadar hazır?
Branş öğretmenlerinin ilköğretimde derse girmesi...
Sosyalleş diyorum sana…Yalnız şey!..
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı…
“Ruhan Alpaydın - Batı Müziğinin Yakın Doğu Kökleri“ yazısına değerlendirme ve katkı...
Twitter Aforizmaları Twitizma’lar ve Yararları…
Ah Bu Hipotez Bağımlılığı...
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye…
Müzikal post-truth pandemisi ve etik…
Müzik, ideoloji ve zizek
Müzik ve şiir için kaygılanmak…
Tanıdık bir öykü bu…
Musiki Muallim Mektebi Çalıştayı’nın ardından…
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?
Bir Müzik Eleştirisi Talebi ve Müzik Camiamızın Hal-i Pür Melali…
Sanat insan seçmez, seçim kültüreldir...
Türküler bizim...
Tekelleştirilmiş entelektüelizm…
Biriktirilmiş entelektüel refleks ve eril elitizmin sembolik şiddeti…
Parazit Melodi Sendromu
Climax: Foucault ve müzik perspektifinde bir analiz…
Gerçek klasik müzik bu değil…
Yeni bir "Müzik Tarihi Kitabı" vesilesiyle…
Popüler müzik videolarında ezoterizm ve bir analiz…
Diğer Yazarlar

Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı...
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -16-
Çalgıları geliştirmek nedir, nasıl olur?..
Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
Nida Tüfekçi’nin Öğrencisi Olmak!..
Yazılarınızı bekliyoruz... Musiki Dergisi
Spor yazarı mı, müzik yazarı mı?..
Yeni YÖK’ün ve değerli başkanı Sn. Saraç’ın övgüye değer kararı: Müzik öğretmenliği açısından yapıcı bir değerlendirme…
Serhanende Nurettin Çelik ...
Meragi niçin 24 şube dedi? Hurufilikten etkilendi mi?..
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
"80 yaşında teyzem unutulmuş, artık bilinmeyen çalgısını sandığından çıkarıyor ama ne çalgı çalıyor, ne de teyzem çalgıyı çalabiliyor. İşte çalgının unutulması böyle bir şey"
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.28ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys