Bugün - 20 Ekim 2021 Çarşamba
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Hakan Güngör

Hakan Güngör - İyiysen mutlaka hak ettiğin yere gelirsin...

İyiysen mutlaka hak ettiğin yere gelirsin...
Yazı Tarihi: 5 Nisan 2017 Çarşamba

Enstrumanında ne kadar canbaz olursan ol, eğer yanındakini dinlemeden çalıyorsan müzisyenliğinde eksik olan birşeyler var demektir. Sohbet etmek gibidir beraber çalmak. Dinlemelisin ve yanındakiyle aynı karede ve aynı dili konuşmalısın. Güzel ve anlamlı bir sohbet olmalı.

Senin için iyi çalıyor derler ama müzisyen demezler...

İkisi farklı şeyler..

*   *   *

Makamlar parfüm gibidir, içindeki kokuların birleşiminden ortaya çıkar. 

Makamları bir dizi içersinde anlatmaya çalışmak doğru değildir, düşünceyi kısıtlamaktan öteye gitmez.. 

Taksim icra ederken eğer makamların içindeki detayları bilirsen -ki biz buna çeşni'ler diyoruz- daha kendine özgü melodilerle makamın kokusunu veren taksimler yapabilirsin.. 

Eğer makamı oluşturan çeşnileri bilmiyorsan herşeyi geçki zanneder ve anlamakta zorlanırsın. Bu durum senin eser çalışırken deşifre yapmanı da güçleştireceği gibi başka bir taraftan da taklide yönlendirir..

Analiz yapabilecek düzeyde makam bilmeli ve iyi icracılardan bol bol taksim ve eser dinlemelisin..

 Sen ne dersen de;

Kaliteni,dinlediğin müzikler, müzisyenler ve eğlence anlayışın belirler.

Arabesk müzik yoktur, arabesk anlayış vardır. 

En güzel, en kaliteli besteyi bile bu anlayışla değersizleştirebilirsin.
Hatta hayatını bile…

Kendini ispat etmene gerek yok.

Rahat ol, iyiysen mutlaka hak ettiğin yere gelirsin...

 

 

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Aslında herşey baştan bellidir...
İlginç tanıdıklarım oldu…
Anlaşılamayan koma (çeyrek) sesler…
Ben önemsemedim, sen de önemseme…
Batı müziği anlayışıyla Türk musikisini anlamaya çalışmak yerine...
Müzisyenlik ve disiplin...
Müzisyen'den müzisyenlere nâçizane…
"HERŞEY GÜZEL OLACAK'' mı?..
Müzisyen’e bir dosttan…
Müzik piyasası!..
Müzisyen çeşitleri…
İçimden geldi, yazmak istedim…
Müzisyen kardeşlerime 2018 …
On arkadaşımızı tebrik ederim…
Ben paylaşmayı seviyorum…
Budapeşte'de “İnci Çayırlı & Meral Azizoğlu“ CD kaydındayız...
İyiysen mutlaka hak ettiğin yere gelirsin...
Müziğin zirvesi: “Nüans”… Hakan Güngör
Siz hangi makamın şeddisiniz?..
Diğer Yazarlar

Türk Musikisi’nde enstrümantal icra ve virtüözlük...
Akademide "Benzerlik Oranı" , "İntihal Oranı"na karşı...
Kadersiz Türküler -2 - : "Erkilet günaydı(n)"...
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -16-
Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
Oktay Dalaysel - Büyük bir insanı daha yitirdik...
Aslında herşey baştan bellidir...
Koro sendromu…
Yazılarınızı bekliyoruz... Musiki Dergisi
Orkestra müziğin fabrikasıdır...
Meragi niçin 24 şube dedi? Hurufilikten etkilendi mi?..
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
Dünyanın 7 hatası: Emeksiz servet, vicdansız zevk, kişiliksiz bilgi, ahlaksız ticaret, insaniyetsiz bilim, feragatsız ibadet, ilkesiz siyaset…
(Mahatma Gandhi)

Yazarlar 
Röportajlar
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Süleyman FİDAN: Efendim, Neşet Ertaş’la başlayalım. Neşet Ertaş’ın kaç eseri sizde? Sayı alabilir miyim? Hasan SALTIK: On yedi tane ser...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,27ms