Bugün - 23 Eylül 2017 Cumartesi
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 28°C
Yazar Detayları

Konuk Yazar

Konuk Yazar - İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuarı'nın kuruluşu hakkındaki ikinci yazım…  Osman Babuşcu

İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuarı'nın kuruluşu hakkındaki ikinci yazım… Osman Babuşcu
Yazı Tarihi: 12 Mart 2017 Pazar

Ali Naili Erdem Bey TMDK’nın kurulmasına karar veren kişi ve  gerçek kurucusudur. Ercüment Berker Bey de Ali Naili Erdem Bey'in bu kuruluşta görevlendirdiği bir hocadır. Türk Müziği Konservatuarı'nın gerçek kuruluş hikayesi şöyledir.

Ali Naili Erdem Bey  Milli Eğitim Bakanı olarak görevlendirildiğinde, ilk olarak “ben bir Türk Müziği Konservatuarı kuracağım” demiştir. Bunu söylemek, büyük bir tabunun yıkılışı olacağından dolayı siyasi sansasyon ve sıkıntılar yaratacağından, bunu yapmaması için kendisine telkinlerde bulunulmuştur.

Bunun üzerine Ali Naili Erdem Bey "Allah bana bu makamı nasip etti, ben gençliğimden beri idealim olan Türk Müziği Konservatuvarını kuramayacaksam, bu koltuğa oturmam" diye cevap vermiştir.

Bülent Ecevit ise Süleyman Demirel'e gidip "Senin Bakanın, irticayı hortlatıyor" diye şikayet etmiştir.

Süleyman Demirel ‘in cevabı şöyledir:

"Ali Naili Erdem Bey yanlış bir şey yapmaz, neymiş ben bir inceleyeyim"

Ali Naili Erdem Bey, Süleyman Demirel'e durumu anlatınca, Süleyman Demirel bu olaya destek vermiş ve bu davranışıyla TMDK kuruluşunda emeği geçenlerde birinci sırayı almıştır.

Ercüment Berker Bey bu sıralamada dördüncü sırada gelebilir.

TMDK’nın  kurulması  yer yokluğu sebebi ile engellenmeye veya geciktirilmeye kalkışılmış, bu da, Devlet'te bu konuda uzman Türk Müziği Seven Bir Bürokrat Bayan'ın bu konudaki becerisi ile Nişantaşı'ndaki Bina'nın tahsis edilmesi sonucunda aşılmıştır.

Ali Naili Erdem Bey  Konservatuar'ın kurulması için Ercüment Berker Bey'i görevlendirmiştir.

Bekir Sıtkı Sezgin Bey, tahsili nedeniyle Konservaturda hoca olamayacağı için, O'nun hoca olabilmesi için özel kanun çıkaran ve İzmir'den İstanbul'a gelmesine sebep olan da Ali Naili Erdem Bey'dir.

Ali Naili Erdem Bey hayattadır ve Konservatuar'ın kuruluşu hakkındaki teferruatlı bilgi Ankara'daki bir dostumuzda mevcuttur.

Bir ilim kuruluşunda, bu konuda telefon etmeme rağmen bir yanlışın yıkılmasından korkulup bir olayın aslının araştırılmamasına şaşıyorum.

Ali Naili Erdem Bey onuruna bir konser tertiplenip, bir şükran plaketi ve bir salona onun ismi verilemez mi?

Bunu yapacak çapta bir yönetici O Yuva'da yetişir mi veya kaç sene sonra yetişir sizce?

Bu yazı, bu konuda yazdığım ikinci yazıdır. Bu konudaki akademisyenlerden maalesef daha hiçbir ses yok. ..

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Vefatının 21. Senesinde Mûsıkîmizde Bir Ekol İcrâ ve Üslûp Âbidesi: Bekir Sıdkı Sezgin... Salih Zeki Çavdaroğlu
Hulusi Gökmenli (1902-1975 Musikişinas-Gazelhan-mevlithan)... Cemil Altınbilek
Türkiye’deki çoksesli müziğin Atatürk Dönemi ve sonrasındaki durumu… Sabutay Uğur
İsimsiz ama muhteşem insanlar!.. Hıncal Uluç
"Pabucumun sanatçıları ve sahte vicdanları!.." Haşmet Babaoğlu
Zeki Müren düşmanlığı ve kıskançlığının kökenleri… Nihat Genç
Sanatçı İftarındaki Terslikler… Akif Beki
Zararlı ve yararlı musiki dernekleri ile korolar… M. Murat Oto*
İzmir Marşı - Kafkasya Marşı - Gazi Mustafa Kemal Paşa Marşı… Cemal Ünlü
Ela Altın ile Röportaj… Tuba Dere
İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuarı'nın kuruluşu hakkındaki ikinci yazım… Osman Babuşcu
İkiz Sanat… Fırat Kızıltuğ
Ah siz müziksiyenler, pardon müzik yiyenler, pardon müzisyenler.. Hakan Güngör
İdil Biret'in Adana ÇDSO Konserinin iptali üzerine… Tuğrul Göğüş
Fazıl Say nasıl yetişti?.. Ahmet Say
Tanburi Fahrettin Çimenli… Cemil Altınbilek
Geleneksel Mûsıkîmiz’ in bazı korolarının hâl-i pürmelâli n’ olacak acaba ?.. Salih Zeki Çavdaroğlu
Nüzhe… Günel Şahin Adıgözelova
GTM yaylı çalgıları için tasarlanmış “Gerdirme Sistemli ve Ayarlı Kemençe Yayı“… Dr. Mustafa Aydın ÖKSÜZ (*)
Çalgı yapımında kullanılacak ağaçların yetiştirilmesine önem verilmelidir… Tuğrul Göğüş
Ve Penderecki Yapıtlarını Yönetti*… Seyit Yöre
Dağ fare doğurdu... Müfit Semih Baylan
Diğer Yazarlar

Ali Osman Öztürk'ün Kaleminden “Türküyü Okumak“ ...
On arkadaşımızı tebrik ederim…
Hamburg ELB PHİLHARMONİE konser binasını gezmek ister misiniz?
Vefatının 21. Senesinde Mûsıkîmizde Bir Ekol İcrâ ve Üslûp Âbidesi: Bekir Sıdkı Sezgin... Salih Zeki Çavdaroğlu
Müzik Üniversitesi’nden 2. Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne…
Türkiye’de, Alanında “İlk ve Tek” Olacak “Müzik Üniversitesi” Fikri, Nasıl Oldu da “İkinci” Güzel Sanatlar Üniversitesi Haline Getirildi?
1000 el, 1 sanat…
Müzıkolojı ve Cenaze Marşı ya da Segah Tekbir...
ALİ BERKTAY’ın Çevirileri Üzerine,,,
Günün Sözü
Evriliyorlar işte, bırakın evrilsinler...
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Ela Altın ile Röportaj… Tuba Dere
Röportajın devamı için bkz: http://www.musikidergisi.com/yazar-242-ela_altin_ile_roportaj%E2%80%A6_tuba_dere.html ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,39ms