Bugün - Friday, December 9, 2022
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Sedef ve sedefkârlık üzerine… Veyis Yeğin

Geleneksel el sanatlarımız içinde yer alan sedefkârlık sanatı, neredeyse kaybolmak üzereyken son zamanlarda yeniden kıpırdanmaya başladı. Tarihsel süreç içerisinde dünya’nın farklı bölgelerinde belki de birbirinden hiç etkilenmeden, benzer biçimde gelişerek sanat halini almıştır. Bu sanatın ana malzemesini sadece sedef oluşturmaz.

ÇALGI Haberi - Monday, December 10, 2018 - 19:55
Geleneksel el sanatlarımız içinde yer alan sedefkârlık sanatı, neredeyse kaybolmak üzereyken son zamanlarda yeniden kıpırdanmaya başladı. Tarihsel süreç içerisinde dünya’nın farklı bölgelerinde belki de birbirinden hiç etkilenmeden, benzer biçimde gelişerek sanat halini almıştır. Bu sanatın ana malzemesini sadece sedef oluşturmaz.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Orhun yazıtlarında yinçü şeklide geçen incinin dilimize Çinceden girdiği anlaşılıyor. Eski Latince de eşsiz anlamına gelmektedir, gerçektende yüz binlerce incinin hiç biri bir diğerinin aynısı değildir ve olamaz .

“İnci” aslında “istiridye”nin dış etkilere karşı yürüttüğü bir savunma savaşının ürünüdür. Canlının son derece sessiz sakin sürdürdüğü bu savaş gerçek bir destandır… Hiç bir parçası ziyan edilmez, her zerresi kazançtır, paradır. Çiftlik düzenleri hariç zamanımızda doğal yaşam alanlarındaki vahşi inci istiridyelerinin nüfusu %95 oranında yok olmuştur, kalanlar da hobicilik adı altında yine insanlar tarafından telef edilmeye devam edilmektedir.

Sanatın uygulama alanına gelecek olusak, geleneksel sedefkârlık tekniklerini, (malzeme imalatını bir kenara koyarsak) belli başlı üç başlık altında inceleyebiliriz.

Devamı için BKZ:

http://www.musikidergisi.com/yazar-349-sedef_ve_sedefk%C3%A2rlik_uzerine%E2%80%A6_.html 

 

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Geleneksel, el, sanatlarımız, içinde, yer, alan, sedefkârlık, sanatı, neredeyse, ,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer ÇALGI Haberleri
Kemençe Kuartet …
Kemençe Kuartet ve Türk Müziği Orkestrası… Ayhan Sarı
Çimon çalgısı ve Emrah Kaya...

Çimon çalgısı ve Emrah Kaya...
SİPSİ [çalgısı] ve SİPSİ [sözcüğü] ÜZERİNE... İlhami Gökçen
Sedef ve sedefkârlık üzerine… Veyis Yeğin
Tahtacı çalgıları... Veyis Yeğin
Köşeli Davulun hikayesi… Veyis Yeğin
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) başlıyor...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Bâkî “KALAN” bu kubbede, bir hoş sadâ imiş… Fatih Coşkun
İlyas Tetik'in umulmadık vefatı müzik dünyasında üzüntü yarattı...
Erdoğan Okyay… Adnan Atalay
MESAM 2021 seçimini Recep Ergül Grubu kazandı...
Günün Sözü
Türkiye akademik müzik hayatındaki içsel çatışmalar bize tarihimizin bir mirasıdır...
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Süleyman FİDAN: Efendim, Neşet Ertaş’la başlayalım. Neşet Ertaş’ın kaç eseri sizde? Sayı alabilir miyim? Hasan SALTIK: On yedi tane ser...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
3.22ms