Bugün - Thursday, March 28, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Ayangil Türk Müziği Orkestra ve Korosu ITRÎ ile BACH konseri (1995) sonrasında… Ruhi Ayangil

Ayangil Türk Müziği Orkestra ve Korosu'nun 1995 yılına ait Uluslararası Istanbul Festivali Aya İrini Konserinin fotoğraflarını gördüm geçen gün. Sevgili Begüm Ayangil ve sevgili Cemile Kuzu Facebook'ta paylaşmışlar. Tamı tamına 22 yıl geçmiş üzerinden. Neredeyse çeyrek asır. Konserin başlık ve içeriğini de hatırlatmışlar "17. Yüzyılın iki dâhî bestekârı ITRÎ ile BACH".

KRİTİK Haberi - Sunday, February 19, 2017 - 23:57
Ayangil Türk Müziği Orkestra ve Korosu'nun 1995 yılına ait Uluslararası Istanbul Festivali Aya İrini Konserinin fotoğraflarını gördüm geçen gün. Sevgili Begüm Ayangil ve sevgili Cemile Kuzu  Facebook'ta paylaşmışlar. Tamı tamına 22 yıl geçmiş üzerinden. Neredeyse çeyrek asır. Konserin başlık ve içeriğini de hatırlatmışlar
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Bach koralleri ile Itrî'nin eserlerini aynı koro ve orkestranın seslendirdiği, ağzına kadar dolu Aya İrini'de ulviyetin telkîn ettiği gözyaşlarının takdîr bakışlarıyla dolu gözlerden muttasıl süzüldüğünü, bugün gibi hatırlıyorum.

O konseri izlemiş dostlar da "ben de oradaydım" caps'i ile tarihe tanıklık etmişler. Hepsine teşekkür ediyorum.

Madem ki tarihe not düşülüyor, bir iki satırcık da ben ilâve edeyim bâri.

Bu konser, Ayangil Türk Müziği Orkestra ve Korosu'nun Uluslararası Istanbul Festivali'ne davet edildiği son konser oldu. Özgün konsepti ve repertuarı, meraklı ve ilgili dinleyicisi ile dopdolu bir konser, canlı TV ropörtaj ve yayını (sayın Özer Sezgin gerçekleştirmişti) ile basında çıkan son derecede olumlu değerlendirmeler, bizim bu müzik platformundaki "climax point & the end"imizi ilân etti.

(Dile getirilmeyen sebebini de fakîyr burada ifşâ etmiş olayım:)

Festival çerçevesindeki Türk Müziği konserlerinin "geleneksel sanatlar" üst başlığı altındaki takdîminin doğru olmayıp bunun değiştirilmesini, müzikte, sanatta bu tür ayrımların yapılmasının doğru olmadığını defaatle ve yazılı/ belgeli olarak dile getirmem, taleb etmem, müstagrib festival sanat yönetim çevrelerinde karşılık bulmadı elbette. Ama ne zaman ki Itrî'nin müziğinin geleneksellik özelliğine, bu konserle Bach'ın müziğinin gelenekselliği de eklenmek zorunda kaldı, işte o zaman aydılar:

"Aa, dur bakalım o kadar da diil artık, geleneksel dedikse!..Adama bak yav, Bach'ı da geleneksele indirgedi.. :) "

Biz, yıllar boyu verdiğimiz festival konserlerimizde, Türk Müziğinin yenileşme ve modernleşmesine örnek teşkil eden onlarca yeni, özgün eserin bestelenmesini, vakit geçirilmeksizin dinleyici ile buluşturulmasını âzamî dikkat, îtinâ ve çalışmayı göstererek başarıyla sağladık. O zaman bu nitelikli çabanın farkında olan ve bunu destekleyen yegâne sanat otoritesi, sanat büyüğü rahmetli Aydın Gün üstâdımızdı; nur içinde yatsın...

Biz elbette ki işimizi gücümüzü yapmaya içte de, dışta da el'an devam ediyoruz ve edeceğiz. Ama, örnekle, "Şeyh Galib'e Saygı Kantatı" güzeyindeki yeni ve modern bir Türk Müziği eserinin bestelenip seslendirileceği uluslararası bir müzik platfomunun kapısı, "geleneksel şekerimm!"lerle (Itrî & Bach Konserimiz sonrasında) sıkı sıkı kapatıldı. (Prof. Leslie Hall bile bunun hesabını taa Canada'dan gelip sorduydu da kızcağza gülünç cevaplar verdilerdi)...

Bu handiyse çeyrek asır boşluklarının nisyan tesiri altındaki zihin ve iştahlar da sonradan yepyeni "Itrî - Bach"ları özgün düşünceler (pardon, projeler!) olarak ileri sürmekte hiç bir beis görmediler.

Şimdilerdeyse güzîdelerimiz, "Yeni Türk Müziği" hareketleriyle kumsalda lodosçuluk yapıp, pırıltılı ganimet aramakla meşguller...

Hey gidi günler hey!..

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Ayangil, Türk, Müziği, Orkestra, Korosunun, 1995, yılına, ait, Uluslararası, Ist,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KRİTİK Haberleri
Türk mûsikîsi'nin ölmüşlüğü - kalmışlığı... Ruhi Ayangil
İşlevsel müzikoloji’ye teorik bir bakış… Gökmen Özmenteş
Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık

Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı… Prof.Dr. Gökmen Özmenteş
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Günün Sözü
Uluslararası çoksesli müziğin yükseltisi yerel değildir, uluslararasıdır
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.28ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys