Bugün - 26 Şubat 2020 Çarşamba
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 12°°C
Haber Detayları

Çalgı yapımında Boraks madeni ile patent aldı…

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde görevli (AİBÜ) öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Akyoloğlu, daha çok kozmetik ve deterjan sanayisinde kullanılan ‘boraks’ (Su, oksijen, sodyum ve bordan oluşan doğal mineral) ile ses kalitesi daha yüksek, asırlarca bozulmadan kullanılabilmesi mümkün keman ve viyola imal etti.

ÇALGI Haberi - 5 Şubat 2017 Pazar - 22:04
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde görevli (AİBÜ) öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Akyoloğlu, daha çok kozmetik ve deterjan sanayisinde kullanılan ‘boraks’ (Su, oksijen, sodyum ve bordan oluşan doğal mineral) ile ses kalitesi daha yüksek, asırlarca bozulmadan kullanılabilmesi mümkün keman ve viyola imal etti.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Yrd. Doç. Dr. Akyoloğlu, enstrümanların ahşap bölümlerinde ses iletkenliğini ve titreşimini daha iyi sağlaması için geleneksel olarak kullanılan organik kemik tutkalının içine boraks madeni ilave etti, çalgıların ahşap bölümlerine sıvı hale getirilmiş boraks emdirerek doğal ortamda kuruttu.

Yrd. Doç. Dr. Akyoloğlu, ‘Müzik aletlerinin yapımında kullanılan bir yapıştırıcı ve üretim yöntemi’ başlıklı çalışması ile 2013 yılında Türk Patent Enstitüsü’ne başvurdu ve Türk Patent Enstitüsü 21 Eylül 2015’de çalışmayı onayladı.

Yrd. Doç. Dr. Akyoloğlu Ahşap yapıların emici özelliği olduğunu vurgulayan Boraks madeninin mızraplı, tuşlu, yaylı tüm çalgılarda kullanılabileceğini söylüyor:

 “Boraksı ahşaba emdirdiğimizde zararlılar işleyemiyor. Ağaç kurtları ve gözle göremeyeceğimiz bakteriyel, nemden oluşan zararlılar ve enstrümanların düşmanlarını ortadan kaldırmış oluyoruz. Sese kattığı artı bir değer de sesin rengindeki ve tınısındaki güzellik. Buğulu bir ses değil de daha temiz bir yüzeyden çıkarak temiz bir ses elde etmiş oluyoruz. Özellikle tuşelerin ve burguların üzerinde kullandığımız bu boraks artı bir değer katıyor. Şu an böyle bir patent sahibiyiz. Bize de neşe veriyor biraz. Patent başvurusunun ardından bana Amerika ve Çin’in yaptığı çalışmaların tercümelerini gönderdiler. Onlar boraksı enstrümanların anatomilerinde alaşım olarak fiber karbonlar içerisinde kullanmışlar. Benim farklılığım; ben enstrümanların ağaç gövdelerinde emdirerek asırlarca koruyabilmek ve sağlamlığını bozmaması için böyle bir farklılık içerisinde bir çalışma yaptım. Biz bunu suyla emdirdikten sonra kurutuyoruz. İç yüzeylerde bunu uyguluyoruz. Parmakların basıp gezindiği ‘tuşe’ denilen kısımlarda kok kömüründen elde edilen siyah pigment içeren boyalar içerisine boraks katarak kaygan bir yüzey meydana getiriyoruz. Çalan kişi de kaygan olduğu için zevk alıyor”.

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Bolu, Abant, İzzet, Baysal, Üniversitesi’nde, görevli, (AİBÜ), öğretim, üyesi, Y,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer ÇALGI Haberleri
SİPSİ [çalgısı] ve SİPSİ [sözcüğü] ÜZERİNE... İlhami Gökçen
Sedef ve sedefkârlık üzerine… Veyis Yeğin
Tahtacı çalgıları... Veyis Yeğin

Tahtacı çalgıları... Veyis Yeğin
Köşeli Davulun hikayesi… Veyis Yeğin
Frankfurt Musicmesse'de Hohner ve Stephan Wieland ile röportaj…
Aynalıkavak Kasrı ve Musiki...
Nedir bu angklung?..
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

SATILIK -340 parça- ÇALGI KOLLEKSİYONU
2020 yılı “Türkiye Yaşayan İnsan Hazineleri” belgelerini aldı…
Kayıt teknolojisi ve nota yazısı ekseninde meşk… Dr. Fatih Coşkun*
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
Dizi-dizi dizinler / indexler... Nesrin Kalyoncu
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?.. Gökmen Özmenteş
Türk Müziği’nin 2023 - 73 Yol Haritasının Belirlenmesi Uluslararası Sempozyumu'na başvurular…
4. Uluslararası Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali'ne başvurular başladı…
Cumhurbaşkanlığı 2019 Kültür ve Sanat Büyük Ödülleri belli oldu…
Günün Sözü
Türkiye'de her akademisyen bir gün mutlaka “doçent“ olacaktır…
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,39ms