Bugün - 20 Eylül 2019 Cuma
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 23°°C
Haber Detayları

“Anadolu'dan Balkanlara Kemençe“ kitabı yayınlandı…

Geleneksel Türk müziğinin 19.yy sonlarında kimliğini bulmaya başlayan çalgısı klasik, fasıl ön adlarıyla da bilinen, genel görünüm benzerliği itibarıyla "armudi" başlığıyla tanınan -bizim deyimimizle- "damla" (*) kemençe Türk müziğinde ilk kez İTÜ TMDK Müzikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Gözde Çolakoğlu SARI tarafından kitaplaştırılarak Türkiye Alim Kitapları Yayınevi tarafından yayınlandı. Üstelik Anadolu'dan Balkanlara, Kuzeybatı Akdeniz'e uzanan kültürel coğrafyada, Yunanistan'dan, Bulgaristan'a, Güney İtalya'dan Dalmaçya kıyılarına küçük farklılıklar içeren yapısı sayesinde birleştiren kimliğiyle.

YAYIN Haberi - 16 Haziran 2016 Perşembe - 23:57
Geleneksel Türk müziğinin 19.yy sonlarında kimliğini bulmaya başlayan çalgısı klasik, fasıl ön adlarıyla da bilinen, genel görünüm benzerliği itibarıyla
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Sınırlarımız arasındaki ortak kültürel ögeleri tesbit edip işlevsel manada bilinç alanına dahil ederek halklar arasında ortak aidiyet duyguları oluşturmaya en çok ihtiyacımız olduğu şu günlerde Gözde Çolakoğlu Sarı'nın kitabı ayrı bir önem kazanıyor.

Kitap Dr. Ziyaeddin Erdoğru vesilesi ile meşk kolu Tanbûri Cemil Bey’e uzanan, İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Kemençe Öğretim Görevlisi, yazarın kemençe hocası merhum Kâmran Erdoğru’ya (1924-2009) ithaf edilmiş.

"Anadolu'dan Balkanlara Kemençe" kitabının arka kapağındaki tanıtım yazısı şöyle:

"Türk Müziği’nin özgün yaylı çalgısı kemençe; Orta Çağ Avrupa’sının temsili unsuru rebec, Bizans İstanbul'unun önemli çalgısı lyra dicta, Yunanistan ve özellikle adaların vazgeçilmez öğesi lyra, Bulgaristan halk müziği, popüler müziği ve hatta orkestralarının unutulmazı gadulka, Anadolu’nun hem kuzeybatısı, hem de güneybatısına yerleşmiş tırnak kemane / Yörük kemanesi / Toros Kemanesi ile ortak özellikler taşır. Hepsinin ‘armudî’ bir şekli vardır ve tel yüzeyine tırnak ile temas suretiyle çalınırlar. Kitabımız kemençe ailesine mensup çalgıların ortak kültürel coğrafyada nasıl çeşitlendiği ve kendine özgü hangi kimliksel özellikleri kazandığı prensibi ile Anadolu ve Balkan coğrafyası üzerindeki tarihsel ve coğrafi yolculuklarının izini sürmektedir."

Kitap künyesi:

Yayınevi: Türkiye Alim Kitapları

ISBN-13: 

978-3-639-81306-7

ISBN-10: 

3639813065

EAN: 

9783639813067

Kitabın dili:  Türkçe

Yazar:  Gözde Çolakoğlu Sarı

Sayfa sayısı:  276

Yayın tarihi:  Haziran 2016

Kategori:  Müzik

________________________________________

(*) Bkz:  "Asri Kemençe Yazması ve Damla Kemençeye  Geliştirimci Bakış"

http://www.musikidergisi.net/?p=2408 

(**) Karadeniz Kemençesi "armudi, damla" şekilli yaylı çalgılar sınıfına girmemesi nedeniyle çalışma alanının dışında tutulmuş.

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Geleneksel, Türk, müziğinin, 19yy, sonlarında, kimliğini, bulmaya, başlayan, çal,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer YAYIN Haberleri
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Fırat Kutluk “Müzik ve Politika” 20 yıl sonra yeniden…
Dinar Bandosu'nun kitabı yayınlandı…

Dinar Bandosu'nun kitabı yayınlandı…
İlhami Gökçen “Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nde Çalgılar“ kitabı yayınlandı...
Emirhan Tuğa'dan “Turkish Recital“ CD'si...
Karanlıktan gün ışığına 18.yy Osmanlı musikisi: Bezmâr⠓Tarab-ı Kevser“
Porte Dergisi’nden Makale Başvuru Çağrısı…
Diğer Başlıklar

Milas Belediyesi “Zeki Duygulu Sempozyumu“...
“İlahi Aşkın Sesi Milletlerarası Beste Yarışması“na son başvuru: 30 Kasım 2019…
“Türk Müziği’nin Yaşatılmasında ve Geliştirilmesinde STK’ların Rolü Ulusal Sempozyumu” başvuruları başladı…
Kütahya 11. HİSARLI AHMET SEMPOZYUMU başvuruları başladı…
Azerbaycan Kadim Musiki Aletleri Topluluğu konseri Bakü'de...
Gülsin Onay Piyano Festivali Gazimağusa’da…
Filateliden müzikolojiye ve bir müzikolog gözüyle pullar… Dr. Gökhan YALÇIN
Şarkı aynı, besteciler farklı!.. Necdet Kurt
Erol Sayan yoğun bakımda…
Dr. İlhami Gökçen: Kanada'dan Türk müzikolojisine kitaplar, köşe yazıları...
Günün Sözü
Yakını görmediğini göremiyecek kadar kör olanları tesbit etme yetisi önemlidir..
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,30ms