Çağdaş müzik içerisinde Türk ezgilerini de harmanladığı yapıtları arasında yaylı çalgılar, düetler, Mazas’a ait 3 etüdün yaylı çalgılar dörtlüsü için düzenlemesi, armoni notları, keman ve viyola eğitimi kitabı, bellek geliştirme kitapları, solfej ve çok sesli korolar için solfej kitabı bulunan Yılmaz’ın sözkonusu uluslararası siteye (http://imslp.org/) yükledikleri 18 ay içerisinde 20 bine yakın kişi tarafından indirildi. Eserlerine korolarla beraber şimdiye kadar ulaşan kişi sayısı 100 bini aştı.
Yılmaz şöyle diyor:
“…Ben bu dünyaya geldiğimde et ve kemikten oluşuyordum. Büyüdüm ve öğrendim. Ben bu dünyanın kültürünün ürünüyüm. Bütün her şeyi bu dünyada öğrendim ve öğrendiklerimi dünyadan göçmeden önce gelecek nesillere aktarmak istiyorum. Bunun için elimden geleni yapıyorum kısacası beste yapıyorum. Kitaplar yazıyorum. Beste yapmak iyi bir hayal gücü gerektiriyor. Beste yapmak zor iş. Bazı kişiler besteleri bilgisayar ortamında yapıyorlar. Ya da bestelenmiş eserleri alt yapısını yani çok sesliliğini yapıyorlar ama ben hem ezgisini ve çok seslendirmesini önce yazılı olarak yazıp en son bilgisayara geçiriyorum. Bunu da iyi bir kitap okumaya bağlıyorum. Çok iyi bir sosyoloji, felsefe, psikoloji ve antropoloji kitabı okuyucusuyum. Kendimi kitaba verdim bu sayede insanları tanıyabiliyorum ve bestelerimi yapabiliyorum. Ezginin nerede ve ne zaman geleceği belli olmuyor. Bir bakın yolda bir bakın dağda kısacası her yerde geliyor. Kimi zaman gecenin bir yarısı aklıma geliyor ve yataktan fırlıyorum.
2001’de emekli olduktan sonra ilk olarak Ezgisel Bellek Geliştirme kitabını yazdım. Bu kitap Türkiye’de tektir. Üniversiteye ve güzel sanatlar liselerine hazırlananlar ezgisel bellek çalışması yapıyor.
Eserleri internet ortamında indirilme sayısı 20 bin dolayında. Bu sayı korolarla birlikte 100 bini aşkın kişi anlamına geliyor. Şimdiye kadar birçok teşekkür mektubu aldım. Geçenlerde Brezilya’dan bir çello sanatçısı benden doktora tezi için neden keman-viyola düeti diye bir makale hazırlamamı istedi. Bunun yanında Avustralya’dan Melbourne High School’dan bir orkestra eğitmeni bana ulaştı ve keman viyola düetlerini yılsonunda yapacakları bir festivalde çalabilmek için izin istedi. Bende izin verdim ve müzikalin bir kopyasını istedim. Bunlar çok güzel şeyler…”